lördag 3 april 2010

...

I måndags var det premiär för delkurs 3. Hade först kursintro och sedan föreläsning om Vasatiden. Intressant men mina ögon gick verkligen ihop. Alltså jag gillar historia och läraren är duktig/bra men alldeles för mycket information utan tillräckligt med pauser. Satt bara och tittade på klockan. På var sida om mig satt tjejerna och började rensa ut sina kvitton ur plånboken, då förstår ni att det var illa=), haha!!
Efter föreläsningen begav jag mig inåt staden (Karlskrona) för att hitta något snyggt till lördagens fest men inget föll mig i smaken. Däremot finns det massa snygga vårkläder som jag gärna vill ha. Köpte endast en sjal. Väldigt trött och hängig begav jag mig hemåt till nya placet som är mina föräldrars hus. Där bor Martin och jag i väntan på att vi ska flytta till vårt egna...

Tisdagen blev en hemmadag, iaf från skolan. Kände att en föreläsning om stormaktstiden mellan 13-16 inte skulle vara givande. Istället körde jag och mamma först en sväng till systeryster, sedan till lägenheten för packning en stund och avslutningsvis veckohandling på Maxi.

I onsdags hände det ingenting. En riktigt tråkig dag men kände att jag behövde en vilodag. Pluggade lite genom att läsa om vasatiden&stormaktstiden. Kikade också på farmors nya lägenhet, jättefint=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar