tisdag 13 april 2010

massa städ och lite skola...

I tisdags, (förra veckan, vet att jag är superkass på att uppdatera) var det den stora städardagen. Tidigt på morgonen begav sig älskling till Höganäs för en ny arbetsvecka men skönt nog en kort sådan eftersom måndagen var ledig=). Men som sagt var det dags för stora städardagen, vilket innebar flyttstäd av vår lägenhet. Jag begav mig in till stan med mamma&mormor som städpersonal. Kan bara säga att vi höll på som galningar hela dagen. Så mycket att göra men det blev kanonbra. Fick hjälp av morfar också på em. HELA lägenheten blev städad så att den glänste=). Tack för hjälpen alla som hjälpt till med flytt&städ. Är jättetacksamma för detta!!

Kolossalt trött på onsdagen begav jag mig till Kalmar för skoldag. Föreläsning om lag&rätt som faktiskt var väldigt intressant och bra. =) Ska bara gå på en rättegång och göra en skrivuppgift till det så är den delen avklarad. Efter föreläsningen blev det möte med min studiegrupp för att diskutera vårt arbete vi ska göra om Gamla Stan i Kalmar. Tror det kommer bli bra + att gruppen verkar vara kanon. Delade upp lite skrivning och organiserade upp vårt kommande arbete.
Resten av onsdagen blev lugn...var trött och hade så himla ont i min stackars rygg efter tisdagens städning.

Torsdagen blev en pluggfri dag=). Begav mig till stan och Lyckebyområdet med mamma för att inhandla saker till farmor som hon behöver i sitt nya place. Givetvis handlade jag också lite. Blev inköp på Marias Presenter, Village, Jysk och Blomsterlandet, JIPPI=). Kommer lägga upp bilder sedan med allt som köptes!
När vi kom hem blev det matlagning och sedan en långpromenad med Zandra. Härligt att få röra på sig och prata av sig lite.=). Åkte och hämtade upp Martin på kvällen som kom hem från Höganäs. Skönt att ha honom hemma igen!!


Den här trätunnan inhandlade jag på Jysk. Penséer köptes på Blomsterlandet. Har givetvis planterat och det blev jättefint. Denna står nu vid sjöboden. Ska köpa en storlek mindre också och ställa bredvid. Resultatet kommer på bild soon=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar