tisdag 20 april 2010

Mån-Tors (förra veckan)

Kortfattat man beskriva förra veckan med följande:
- Lite flytt åt farmor, småsaker som hela tiden upptäcks att dem ska till lägenheten.
- Rensa och tömma huset inför målning och städ
Alltså en hel del att göra. Känns som detta aldrig kommer ta slut. Men stora framsteg har ändå gjorts. Man blir lite otålig bara. I måndags satte jag mig in i en viktig sak, nämligen elen. Oj oj, vilken djungel med olika elbolag. Läste på om fast, rörligt och mix pris. Elnät, bindningstid och årsförbrukning var andra termer som skulle läras. En erfarenhet rikare iaf=). Tror jag fattat lite!
Tisdagen var mamma och jag tvungna att bege oss till Maxi för veckohandling. Kylskåpet ekade tomt och mat i magen behövs. Arbetet i huset fortsatte i vanlig ordning.

Onsdagen innebar skola, heldag i Kalmar. Klockan 9 var det träff med studiegruppen på biblioteket för att fortsätta med vårt arbete om Gamla Stan i Kalmar. Har tyvärr lite dålig motivation just nu men vet att av erfarenhet att min självdisciplin snart lägger in en extra växel. Då brukar det bli bra=). Tog en rundvandring i vårt område för att lägga upp vår rutt. Väldigt fint område som jag aldrig besökt tidigare! Avslutade med att äta lunchbuffé på Thairestaurang, smaskigt.
Klockan 13 var det föreläsning om den svenska politiken. Föreläsningen blev en flopp kan jag bara meddela. Irritation ledde till protester och stämningen blev minst sagt dålig...

Torsdagen blev en hemmadag trots skoldag i Kalmar. Jag "skolkade" helt enkelt. Valde att lägga krut på huset istället för på föreläsningen om bergarter. Vaknade upp till en underbar morgon. Havet låg som en spegel och solen sken. Tog mig en promenad längs strandkanten och bara njöt! Bilderna visar hur underbart härligt och fint det var. Resten av dagen ägnades åt huset givetvis. Containern kom äntligen, utrensning hela em och kvällen blev det. Blev också en brasa på kvällen där vi eldade en massa möbler. Effektivitet=).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar