fredag 26 februari 2010

Grupparbete, skoldag & bokrea

I onsdags vaknade jag upp lite piggare, skönt. På schemat stod träff med studiegruppen för att börja arbeta med den uppgift som denna delkurs bygger på. Vi träffades på 1344, för att fika/luncha. För min del blev det en kaffe med världens godaste jordgubbscheesecake till=). Samtidigt bestämde vi område och vilka dagar som ska användas till arbetet. Vårt arbete kommer handla om Stenhuggeriverksamheten på Tjurkö. Eftersom det ska handla om något lokalt och som inträffade under 1800 eller 1900-talet så ansåg vi detta vara ett intressant område att sedan kunna använda oss av i undervisningssammanhang.
När vi ändå var så effektiva så begav vi oss mot Blekinge Museum för att titta på deras utställning om detta. Massa information fanns där. Hamnade till slut i faktarummet på Grevaregården där vi fick en massa hjälp och där det fanns mängder information. Tycker vi lyckades väldigt bra denna dag=).

Torsdagen innebar skoldag. Föreläsning i Kalmar om Sverige under 1900-talet. Väldigt intressant! Hemma i Karlskrona mötte jag upp mamma&Johanna på Maxi för gå på bokrea. Detta har blivit en tradition att vi träffas på bokreans första dag och shoppar massa böcker=). Maxi brukar ha bra priser och ett helt ok utbud, så brukar alltid bli att vi hamnar där. För min del blev det bara två böcker detta år. Men som sagt är bokrean inte slut än, kommer säkert gå en sväng på både Bokia och Åhléns.

Höstoffer är nummer tre av Mons Kallentoft om kriminalinspektören Malin Fors. Har dem två tidigare böckerna.

Hypnotisören har jag velat ha ända sedan den kom ut. Så den känns som ett superklipp=).

Under eftermiddagen och kvällen var jag såå himla trött. Sov ett par timmar....Till middag mumsade vi Ölandskroppkakor med vit sås och lingon. Supergott! Har aldrig haft det men är en helt ok maträtt dagar man inte orkar med matlagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar