söndag 21 februari 2010

Snabbrepris två veckor tillbaka

Efter Strömstadsturen så var det tillbaka till vardagen. Tisdagen innebar alltså skola, religionsföreläsning med grupparbete efteråt. Föreläsningen var ingenting att ha...hoppas dem blir bättre. På kvällen kom Johanna och Pontus på besök och gissa vad?! Vi beställde resa till Turkiet. Kan inte fatta att det är sant. Martin och jag har aldrig varit utomlands tillsammans så det är verkligen på tiden. Den 19 augusti åker vi fyra till Alanya och blir där en vecka, ska bli så underbart=).


Onsdagen blev en lugn dag. Pluggade på förmiddagen och på eftermiddagen fikade jag med Jennie. Så himla roligt att träffas. Har känt varandra så länge nu, alltid lika skoj och alltid lika mycket att prata om.
Kvällen blev lugn med handling på Maxi och tv-tittande
Torsdagen bestod endast av plugg inför tentan, då alla instuderingsfrågor gjordes.

Så var det min födelsedag fredagen=). Var tyvärr tvungen att plugga på dagen inför seminarium och kommande tenta men fick iaf vara ledig från skola i Kalmar.
Fick superfina saker av Martin (se nedan) och vi hade en mysig dag med god mat och filmkväll. Jag fick välja film och båda var jättebra, Surrogates och The Ugly Truth=)
Den här ursnygga jordgubben fick jag till mitt Thomas Sabo-armband, så himla fin=)
Ett fat att servera bullar i.

Det blev också detta snygga Cult Design-set. Nice, va?!
Lördagen innebar kalas på Sturkö. Släktkalas för att fira mig och mamma som också fyllt. Vi bjöd på mumsig smörgåstårta och kaffe med tårta efteråt. Var en trevlig kväll och jag fick så mycket fint.
*Nytt härligt fluffigt täcke, så underbart med tanke på vår kalla lägenhet
*Säsong 1 av Desperate Housewifes (har ju inte följt denna serie och eftersom alla är galna i den så tänkte jag börja se den!)
*Muffinsform
*Chokladfondue-set
*Pengar = nya vårkläder=)
*Snygg ljuslykta
Fick även härliga tulpaner. Tack allihopa!! Kikade på Melodifestivalen sedan, men även denna gång var det inga bra låtar. Tur att Andreas Johnsson var med iaf!
Dessa goa ungar träffade vi i lördags=)

Alla Hjärtans Dagsöndagen. Efter plugg och förberedelser inför måndagens seminarium så var älskling och jag på Montmarte och åt utsökt god mat. Där är verkligen bäst och man vet vad man får, tycker jag. Fanns en speciell meny dagen till ära som vi fastnade för, Black&White till huvudrätt med såå god rödvinssås och beasås+klyftpotatis. Efterrätt blev amerikansk chokladtårta med grädde och färska frukter. Ja, ni hör själva vad gott=). Hemma tittade vi på Becks nya film som var helt ok!

I måndags var det skoldag i Kalmar. Seminarium i religion. Var ganska lätt tycker jag, skönt för en gångs skull=).
Måndageftermiddag, tisdag och onsdag har inneburit tentaplugg för mig. Har gått runt i min röda fleecetröja och leggings med böckerna i handen både dag och natt. Ingen städning har jag hunnit med och Martin har legat sjuk, ni kan räkna ut resten själva....Varit väldigt intensiva dagar, då jag inte varit social med en människa. Kvällarna har dock ägnats åt OS, då vi hejat på alla duktiga=). På onsdagskvällen kom så sakta den där eländiga tentaångesten krypande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar