fredag 5 februari 2010

Snö, snö och åter snö

I måndags hände inget skoj. Läste sidorna om vikingatiden i boken Från vikingatid till nutid, en bok att lägga åt sidan för tillfället. Åt makaroner och falukorv samt ägnade kvällen vid tvn där det blev Familjen Annorlunda. Blev inte roligare än så=(. Den förbaskade magen krånglar...

Tisdagen innebar skoldag. Föreläsning i samhällskunskap, kan man säga kort och gott. Ett ämne som inte kommer på tentan men som däremot ska användas i grupparbetet. Kändes dock meningslöst. Är inte supernöjd med vissa föreläsningar än så länge. Särskilt när man åker från Karlskrona vill man ju att det vara bra, men sånt kan man ju aldrig veta!!
När jag åter kom till Karlskrona besökte jag syster yster. Var ju tvungen att se hennes nyinköpta möbler. Blev superbra! Fikade lite där, pratade, satt vid datorn och försökte plugga=).
Martin hämtade mig efter jobbet och då blåste det full storm. Fy, så tråkigt. Varningar om snöoväder har det varit väl mycket av denna tiden. Är grymt trött på snö, blåst och kyla. Vill ha vår nu, behöver verkligen det!! Alla går som i dvala och det enda alla tänker på är sol, vårjackor och värme. Kikade sedan på Byggglov (som gjorde jättefint) och säsongsstart av House, till detta blev det kaffe och kaka=).

Ledig dag på onsdagen=). Började dagen med att vakna upp med lite lätt förkylning=(. Läste sidorna som skulle läsas i Vernerssons bok Undervisa om samhället. Hjälp, vilken hemsk bok!! Ganska onödig bok att läsa egentligen.
Drömde mig bort mest hela dagen om inredning, nya vårsaker och hur jag ska få det snyggt i huset. Tror att det kommer bli bra men givetvis kommer det ta tid. Städade lägenheten och kikade på Roomservice. Alltså dessa designers som är med hittar på allt för konstiga lösningar och inredningar. Varför måste allt se så extremt ut?!

Idag, torsdag, har det varit skoldag. En tidig sådan, redan halv sju körde vi mot Kalmar. Hade föreläsning i kartografi, alltså geografi. Ännu meningslösare föreläsning. Vem vet inte att det finns kartor på Google Earth och Lantmäteriverket?! Jaja, blev iaf en trevlig fika med tjejerna jag åker med. När jag kom hem så däckade jag med värsta förkylningen. Attans med när vi ska åka imorgon, känns lagom kul. Tvingade mig upp iaf för att städa, slå in presenter och packa.
När Martin kom hem så körde vi till Sturkö och här sitter jag nu. Imorgon kör vi till Strömstad. Ska bli superkul att träffa familjen Ungfors/Samuelsson=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar