tisdag 23 februari 2010

Tentadag och HELT ledig helg=)

I torsdags var det då tentadag. Satt och skrev mellan 8-12.40, kände att den långa tiden inte var bra för min rygg...men fick upp och göra några pauser. Tyckte att tentan var väldigt väldigt svår=(. Vill inte ens prata om den eftersom tentaångesten faktiskt sitter kvar.
Efteråt så åkte vi till IKEA, för att belöna oss själva. Vi lunchade och jag inhandlade endast ett paket vaniljvärmeljus, det ni!
Var helt slut efteråt och när jag kom hem blev det vila. Även kvällen blev lugn...
I fredags var jag och mamma med farmor på hörcentralen, lite ledsagning kan man säga. Gick helt ok, fast all snö. Vi slirade omkring med farmor emellan oss, fick oss några goa skratt=). Efteråt hjälpte jag farmor med veckohandling på Maxi.
Johanna och Pontus var hos oss på kvällen. Vi lagade fläskfilé och potatisgratäng, supergott. Kikade på Johan Falk-film nr.4, Leo Gaut...som faktiskt är den bästa hittills.

Lördagen blev systerdag. Johanna och jag tog bilen för att besöka både MIO och KarlskronaMöbler. Där fanns så mycket fint. Livsfarligt att gå där, ville ha föör mycket. Nu när vårsaker kommit in i ljusare färger blir man inte mindre sugen!
Vägghyllan ska jag köpa till huset nu i vår. Jättesnyggt med lite staplade böcker och ljuslyktor ovanpå. Kuddarna tyckte jag var jättefina (från MIO). Hittade också så mycket fint från BRUKA DESIGN och SIA på KarlskronaMöbler. Vi får väl se vad det blir=)
Avslutade med handling på Maxi. Kvällen blev lugn med pizza, OS och Melodifesivalen. Pontus gjorde oss sällskap eftersom Johanna hade tjejkväll. Kan bara säga att rätt låtar gick vidare! Bästa startfältet hittills=).
Var faktisk duktig samtidigt som jag kikade på tv. Rensade ut massa massa papper som jag samlat på mig under dessa skolår. Dem sparade sattes prydligt in i pärmar. Nu ska det bli ordning och reda=).

Under söndagen blev det familjedag. Johanna och jag körde ut till Sturkö för att besöka mamma och pappa en sväng. Pratade en massa och blev bjudna på god mat. Fläskytterfilé som var marinerad med vitlök och örter, den var verkligen supergod. Kommer jag absolut köpa nästa gång. Fick med mig lite flyttkartonger också som får huseras hos m&p tills inflytt sker=). Nu är det nära, besiktningsdag den 9 april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar