måndag 1 februari 2010

...

Strömstadstrippen blev inställd under torsdagen. Alldeles för dåligt väder, massa snö och dåliga vägar. Håller nu tummarna på att det blir till helgen istället=). Blev en pluggdag med att skriva instuderingsfrågor om källkritik. Träffade syrran vid ett-tiden för en sväng på stan. Inhandlade födelsedagspresent till mamma. Blev också ett besök på Cervera för att använda mitt presentkort jag fick av svärföräldrarna i julklapp. Köpte en snygg Marimekko Iittala skål!
Fick äntligen min efterlängtade kurslitteratur under torsdagseftermiddagen. Nu är det bara att läsa!! Kvällen ägnades åt Robinson samtidigt som en massa tvätt skulle vikas och strykas, suck=(.

I fredags vaknade vi upp till en underbart härlig dag. Solen sken och snön gnistrade så fint=). Det enda som förgyller vintern är dessa klara, soliga och kalla dagar. Tog ett ryck på förmiddagen med att rensa ut julsakerna och paketera det som skulle sparas. Ordning och reda måste det vara och speciellt nu när en flytt väntar. Bästa tillfälle att göra en rejäl utrensning. Julsakerna tog vi med oss till Sturkö för att försöka börja få undan lite här hemma. Ute på Sturkö njöt vi av det underbara vädret. Tog en promenad på isen med mamma, pappa och Johanna.
Kvällen blev lugn i stan med filmerna Wallander:Cellisten och Gamer.


I lördags var det väldigt segt, trötta och inte sugna på att göra någonting. Bestämde oss till slut för att tag i det hela och tog en shoppingsväng. Först ut var Leksakshuset där vi köpte till Amanda och Malte. Är ju egentligen försenade julklappar men får istället bli hälsa-på-presenter. Blev sedan storhandling på Maxi. Efter detta åkte vi till sjukhuset för att besöka farmor. Hon såg pigg ut och det känns bra iaf=).
Kvällen blev väldigt lugn. Mitt magont förstörde heela kvällen. Sådan grym smärta och jag har inte en aning om vad det kan vara. Är trött på att vara sjuk och hängig nu. Behöver lite nya krafttag med ny energi. Men var hittar man den?! Min underbara älskling tog hand om mig, bäddade ner mig i soffan och lagade utsökt mat. Tack=). Kikade på Robinson finalen, där jag ville att Sanna skulle vunnit.

Igår, söndag, vaknade Martin upp med väärldens förkylning. Inget vidare alls=(. Mitt magont höll i sig under söndagen och det kanske är bäst att ringa och höra sig för om det. Tillbringade dagen med att rensa ut våra pärmar. 7 stycken pärmar med räkningar och papper som vi sparat på oss sedan vi flyttade ihop blev efter utrensningen 1!! Massa massa skräp...
På eftermiddagen hämtade Johanna och Pontus upp mig. Först blev det en snabbvisit hos farmor på sjukhuset och sedan körde vi vidare till Sturkö. Skulle ju givetvis fira mamma som fyllde år igår, GRATTIS GRATTIS=). Fick en ursnygg Marimekko-bricka av oss! Åt god mangochutney kyckling och till efterrätt cheesecake med hallon. Mums så gott!!
Nådde mitt mål med läsningen denna helgen; källkritik, forntid och geografididaktik färdiga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar