torsdag 3 mars 2011

Vår?

Inget nytt här! Denna veckan har än så länge bestått av långa dagar på jobbet och hemma blir det vardagssysslor&tv. Martin snickrar lite också!
Igår, tisdag, så avslutades mitt lilla mini-vikariat! Har trivts kanon och jag hoppas att jag får komma tillbaka=). Idag var det nära till jobbet och det gillas!

Just nu: Längtar jag till våren såå enormt! Igår kunde man verkligen känna vårkänslor och så var det 1:a mars också. En vårmånad som alla eleverna sa och en del barn hade vårskor för det skulle man minsann ha om det är vårmånad=). Solen sken och fåglarna kvittrade. Nu vill jag sitta i solen med en kaffe, ha fina vårkläder och kunna vara utomhus utan att frysa ihjäl! Men det känns som vi är på väg dit. Jag såg snödroppar häromdagen=).

I fredags fick jag ett stoort kuvert i brevlådan. Där låg mitt examensbevis. Det kändes så underbart att äntligen få det och allt blev ett snäpp verkligare. Jag är färdig lärare=). Såå härligt!

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt med det där brevet vännen!! Så du har också lyckats få ett kortare vikariat, i skolan eller på förskolan? Hur går det annars på jobbfronten?

    SvaraRadera