tisdag 22 mars 2011

Härlig helg

En härlig och avkopplande helg har passerat. Lite vårvärme och sol fick vi äntligen njuta av några dagar, mer än välkommet!
Lördagen innebar mest snickeri här hemma. Bjälklagret blev färdigt på utbyggnaden, alltså kök och matplats. Jag hälsade på farmor och vi tog en promenad i solen, härligt=). Lördagen innebar också pappas födelsedag! På em/kvällen blev det därför firande med tacos. Jag hade ju tagit på mig uppdraget: fixa efterrätt. På en blogg hittade jag ett smaskigt recept på jordgubbscheesecake men detta blev en flopp=(. La ner en massa tid för att få till denna kaka och så fick den slängas, snyft! Kvällen var trevlig iaf och pappa blev firad, vilket var huvudsaken=).

Söndagen tillbringades ute hela dagen med solen i ansiktet. Martin och jag eldade upp en stor hög med skräp och rivningsmaterial. På eftermiddagen blev det korvgrillning hos Anders&Kristina. Trevligt!!
Var riktigt trött på kvällen efter en dag ute så vi slappade vid tvn och kikade på säsongsavslutningen på vårt favoritprogram; Solsidan. Det har blivit måånga skratt på söndagarna mellan 20.00-20.30.  Synd att det är slut och det verkar dröja om det nu blir en säsong 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar