lördag 26 mars 2011

Drömmer mig bort...

Orkar inte skriva egentligen men sitter här sent en fredagskväll, vilket inte tillhör vanligheten. Antar att jag är övertrött, orkar liksom inte lägga mig. Nu är det äntligen helg i alla fall=).

Torsdagen och fredagen har inneburit jobb. Idag satt jag med en hel del rättning. Kom på när jag kom hem att jag rättade 2300 tal när jag rättade elevernas multiplikationstest. Ganska enformigt och småtrist en fredagseftermiddag men vad gör man inte!
Har också hjälpt syster att flytta nu i veckan. Ska bli skoj att ha henne här på ön ett tag. Hoppas på lite promenader nu när våren äntligen hittat hit. För det har den verkligen gjort=). Ljumma vindar och det bästa av allt: isen har släppt och vi ser det underbara havet. Jippi!! Sakta men säkert börjar man känna lite hopp och det är mängder av saker som man bara längtar efter nu.

Just nu vill jag av hela mitt hjärta inreda, plantera och göra vårfint MEN det går ju tyvärr inte eftersom vi bor på en byggarbetsplats. Är just nu ett stort fan av inredningsbloggar och där får man ju såå mycket inspiration och idéer. Vill också piffa till det och ha det fint!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar