tisdag 31 augusti 2010

Turkiet del 1

Flygningen till Turkiet gick jättebra. Jag var vääldigt nervös inför detta, gillar inte alls att flyga. Var med darrande ben jag gick på planet och Martin (som flög för första gången) var helt lugn. Men det gick bra och hemresan gick ännu bättre. Så nu är min flygrädsla lite botad faktiskt. Men jag kommer nog aldrig tycka om att flyga...men det går=).

Hotellet som vi bodde på, Tac Premiere, var ett väldigt fint, serviceinriktat och fräscht hotell. Ska jag besöka Turkiet igen så kommer jag absolut välja samma hotell. Rummen var snygga och rymliga. Vår utsikt från balkongen var på poolområdet (se bilden ovan). Vi valde all-inclusive. Tråkigt nog så tröttnade vi på maten, eftersom smakerna var detsamma på det mesta till slut. Men det fanns olika alternativ och allt var fräscht iaf! Efterrättsbuffén var inte dålig kan jag meddela, nedanför ser ni ett urval av allt som serverades...3 gånger om dagen=).

Ett utflyktsmål var Alanya Castle. Vi tog både taxi dit och hem eftersom värmen var olidlig för att promenera. Lite synd eftersom man då hade kunnat upptäcka lite mer! Utsikten därifrån var magnifik! Men tack vare värmen, 45 grader i skuggan, så kunde vi inte vara där så länge.

En eftermiddag så tog jag och Martin en utflykt till denna hamnen som vi kunde se från Alanya Castle. Den låg på andra sidan av ett berg så det blev en låång promenad för oss. Men vi såg en massa skoj. Båtar, nya affärer och hus som låg på så höga höjder att jag inte hade vågat bo där. Gjorde avbrott ett antal gånger för att svalka av oss i det något svalkande vattnet. Provade även på att bada vid stranden bredvid hamnen. Men där var smutsigt och inte alls lika härligt som på vår sida=).
På denna underbara stranden badade vi hela dagarna=).

Vi=)
Fler bilder kommer från våra dagar på beachen och lite restaurangbesök vi gjorde!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar