lördag 14 augusti 2010

Förkylning&Korvgrillning

I måndags vaknade jag upp till grått och regnigt väder. Alltså ställde jag in den tänkta grillkvällen och bestämde mig istället för att kurera mig. Förkylningen var ännu värre och jag kände mig verkligen hängig. Så förutom det vanliga plockandet och fixandet blev det slapp vid datorn och läsning hela dagen. Har i sommar läst endast tre böcker! Trodde jag skulle hinna med mer men jag märker nu hur hus&trädgård tar upp största delen av tiden. Har iaf läst än så länge:
-Sommardöden av Mons Kallentoft
-Höstoffer av Mons Kallentoft
-Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.
Kan rekommendera allihopa! Häromdagen fick jag mitt paket från cdon med böcker (ni ser dem här nedanför). Skickade efter 3 pocket för 99:-. Bra pris och perfekt med pocketböcker ibland. Tänkte att iaf två ska få följa med till Turkiet och läsas nere vid stranden när man ligger där i solstolen=).

Hann även prata med min kära klasskamrat Malin. Var ju meningen att vi skulle träffas under tisdagen men eftersom jag inte kände mig riktigt pigg så ställde jag in det. Pratade en lååång stund i telefon istället. Tror hösten kommer bli bra!






Tisdagen gick också i förkylningens tecken. Alltså vila och slappa hela dagen. Näsan rann konstant..Men så på eftermiddagen fick jag ett samtal om att fam. Ungfors/Samuelsson skulle till Lyckeby och handla. Amanda ville inte med utan ville vara hos mig istället. Eftersom jag kände mig piggare så blev det så. Hade en mysig em. med tv-spel, vattning ute i trådgården&mumsande av både blåbär och smultron. Hann också med muffinsbak och glassätande ute i solen. Hon är så söt Amanda=), så kloka ord och roliga tankar! När övriga familjen kom tillbaka och Martin var på plats efter jobbet så blev det korvgrillning vid sjöboden. Kaffe&muffins efteråt och vädret var helt underbart! Gäller att ta tillvara på dem här kvällarna för man vet inte när regn&rusk kan komma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar