lördag 9 januari 2010

Vecka 1

Första veckan på det nya året kan jag bara konstatera som tråkig och enformig. Men så är det väl ibland. Tillbaka till rutinerna igen och det kan kännas ganska skönt på ett sätt.
Måndagen inleddes med plugg, då det var dags att återuppta skrivandet på arbetet. Vid lunchtid träffade jag Johanna som skulle på besiktning i det nya placet! Så nu är hon lägenhetsinnehavare i staden, kul=). Körde sedan med Pontus ut till Jysk och Mio, där vi hämtade säng och köksmöblemang. Mötte upp mamma och pappa också.
Sedan var det åter till datorn och skrivandet. På kvällen blev det matlagning och Trauma på tvn.
Det enda roliga denna dagen var ett besök på Enkla som resulterade i lite inköp. Halva priset på julsakerna och därför köpte jag (fast det tog emot, då man tröttnat på julsaker) typ en vit trälåda där det stod GOD JUL på. Blev också ett vitt trähjärta där det stod samma sak. Inhandlade också två snygga kaffekoppar till mig och Martin eftersom vi blivit kaffedrickare i och med den nya kaffebryggaren!
GRATTIS till Farmor som fyllde 89 år i måndags=).

Tisdagen blev också en ganska händelselös dag. Pluggandet fortsatte i stort hela dagen. Träffade Johanna en stund. Körde ut till Cheapy och Maxi, där det behövdes lite saker till hennes lägenhet. För min del blev det två badlakan på Maxi som bara kostade 50:- styck. Kanonpris=). Behövde nämligen byta ut ett par gamla vi har. Dem är så där hårda och all frotté är borta. Så det var ett köp som var nödvändigt, faktiskt! Efter maten och diverse plock blev det tvn som vanligt. Säsongsstart av Bygglov som vi gillar och filmen Stolthet och Fördom, en riktig klassiker.

I onsdags åkte julsakerna ner. Endast stjärnorna i fönstret lyser och det får dem göra veckan ut. Tycker allt att det är lite mysigt=). Pluggandet fortsatte som vanligt...Varför ska det gå så segt?! Känns som jag aldrig blir färdig med skiten. Den 14:e januari är det redovisning och sista dagen på höstterminen. Skönt att få det undanstökat. Men pressen ligger ju som sagt på en att man måste bli färdig med. Grundläggande samhällsvetenskap väntar mig under våren. Blir tufft tror jag och ännu tuffare är kurslitteraturen som går på 2100:-...och det är för delkurs 1!!
Onsdagskvällen blev lugn som vanligt. Kikade på filmen Yours mine and ours, en töntig och förutsägbar familjefilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar