fredag 15 januari 2010

slutspurt...

Måndag och ny vecka. Bara att samla krafter och fortsätta igen, dock inte alltid lika lätt att orka. Men det förväntas det iaf. Fortsatte ihärdigt under hela måndagen med att skriva mitt paper. Kom en bra bit på väg, härligt när något känns enklare. Närläste även Jeanettes paper under dagen.
När Martin kom hem så körde vi till Maxi för veckohandling. Behövdes fyllas på i både kyl, frys och skafferi. Sitter man hemma och pluggar hela dagarna så går man gärna till köket en sväng för att spana i kylen eller i skafferiet och det är det tråkigaste som finns när dessa ekar tomma!
Kikade på Familjen Annorlunda och Trauma. Så kul att det blev en ny säsong med dessa roliga barnfamiljer. Min favorit är helt klart Norrlandsfamiljen med sina tio barn. Dem är så söta och roliga allihopa. Kanske man ska satsa på det där med storfamilj?! =)

tisdagen var all energi till plugg borta. Ägnade därför knappt någon tid till det=). Blev istället storstädning av hela lägenheten och jag tog också ner stjärnorna från fönstrena. Snyggt och fräscht blev det. Ska bara försöka få in liite mer vårkänsla här! På eftermiddagen kom mamma, pappa och Johanna på besök. Pratade en massa och drack kaffe. Skoj med lite besök då man som upptagen student lätt blir en enstöring här vid datorn...
När Martin kom hem blev det matlagning och Bygglov på tv. Slötittade också på en film, Something New, medan jag läste i min fina trädgårdsbok jag fick av syrran i julklapp.
Kanonbra!
Nu är lägenheten uppsagd!! Spännande...

onsdagen vaknade jag av ett sms där syrran bad mig gå till hennes lägenhet för att släppa in en arbetare. Lagom skoj men fick som världens bästa storasyster=) traska bort dit. På hemvägen blev det Åhléns för inhandling av en kalender, vilket är ett supermåste eftersom schema och andra viktiga saker måste stå där. Väl hemma blev det ett pluggrace igen. Vet att det är väldigt tråkigt att läsa om detta heela tiden. Men det är faktiskt vad min vardag består av. Hoppas att lite annat skoj kommer hända under våren. Men just nu har det varit intensivt. Förberedde mig också inför torsdagens redovisning. Tog endast ett avbrott för lite mat och Roomservice...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar