onsdag 20 januari 2010

Skoldag och sedan helg igen=).

I torsdags var det dags för höstterminens sista dag. Blev den tidiga bussen för min del...ovant efter en månad med sovmorgon kan jag säga. Väl i Kalmar var det redovisningsdags, då mitt paper skulle presenteras. Tycker att det gick bra och det kändes så himla skönt att lämna det bakom sig=). Tillbaka med bussen till Karlskrona och där blev det en sväng på stan. Tanken var att leta present till Martin och en snygg vårduk men icke. Blev istället en vårväska på H&M och två påslakan-set på Hemtex. Blev sugen på massa shopping eftersom man kunde skymta vårkläder i var och varannan butik. Kvällen blev lugn. Matlagning, tv och lite plugg.

Tidig morgon även i fredags. Målet var att få färdigt mitt paper så tidigt som möjligt för att kunna känna ledighet. Satt därför hela morgonen och när jag klickade på skicka-knappen så var det såå underbart. Som jag har kämpat med detta paper...
När detta var gjort så bakade jag hallon och blåbärsmuffins som skulle medtagas till Johanna. Där skulle både Johanna, Pontus, mamma, pappa och jag fixa med lägenheten och få iordning så att inflytt kunde ske. Som vi jobbade!! Målning, städning och skruva ihop möbler. Hann med en hel massa. Fikade med frallor och mina muffins på golvet bland alla möbler, penslar och kartonger. Martin dök upp efter jobbet för att bidra med sina snickarinsatser. Kvällen ägnade jag, Martin, Johanna och Pontus hemma hos oss med pizza och film, The Preacher.

Efter en låång sovmorgon på lördagen så kände vi oss utvilade och för en gångs skull lediga=). Blev ett besök på Järnia och Maxi innan vi körde ut till Sturkö. Blev först ett snabbesök hos farmor för att ge lite fina tulpaner som en försenad födelsedagspresent. Efter lite snack hos mamma&pappa begav vi oss till svärföräldrarna där det vankades köttsoppa, mums så gott det var! Till kaffet blev det semlor. Martin och jag ägnade kvällen hos John, där vi kikade på Robinson och pratade.

Söndagen var ganska lugn, iaf för min del. Martin höll på att fixa med den lilla båten och sedan blev det lite fix hemma hos mamma&pappa. Vid lunchtid började jag få ont i magen och insåg att det var magkatarren som var på besök igen. Men magsmärtan höll i sig sådär konstigt och jag kände mig inte alls pigg. Mormor och morfar kom på besök och hade med sig en nybakad kaka som vi åt efter tacopajen. Dessutom var en ananaspaj i ugnen som Martin beställt, snacka om kak-kalas. Fick inte ner så mycket mat, trots allt det goda och till slut ville jag bara hem.
Slutade med ett kräkanfall på vägen in till stan och därefter var hela kvällen körd... blev huvudet i toastolen där jag tillbringade hela kvällen och natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar