tisdag 12 januari 2010

Fortsättning på vecka 1

Så i torsdags kom min efterlängtade dator som jag beställt!! En röd Dell som är superfin=). Skönt att ha en egen dator. Tack snälla mamma&pappa för att jag har fått låna er dator!
Givetvis krånglade det redan första dagen, då mitt bredband inte var uppgraderat till Windows 7. Alltså fungerade inte Internet...denna teknik gör mig galen.
Dagen bestod för övrigt av plugg (som vanligt) och handling på Maxi. Blev också ett besök hos Johanna&Pontus i lägenheten där vi kikade hur långt dem kommit. Killarna satte också upp en lampa i vardagsrummet.
Kikade på film även denna kväll, The break-up med Jennifer Aniston och Vince Vaughn. Den var inte så bra som jag trodde den skulle vara. Men i brist på annat så...


Min nya dator!

Fredagen bestod av plugg men motivationen infann sig inte. Fredag och underbart vackert väder, då solen sken och snön gnistrade, lockar inte till plugg vill jag lova.
Fixade lite med datorn, uppgraderade mitt modem bland annat. Blev också lite städning, allt för att komma ifrån pluggandet=).
På kvällen kom Johanna och Pontus hit. Vi hämtade hem kina-mat, mums så gott. Blev wii-spel för grabbarna medan vi satt lite vid datorn. Bojkottade sedan Let´s Dance och spelade istället Galen Panna=). Oj oj, vad många skratt det blev!! Trevlig kväll=).


Lördagsmorgon med god frukost och slappande vid tvn...så skönt. Tog oss sedan i kragen och gav oss ut för att uträtta lite ärenden. Blev Martin som stod för shoppingen och han inhandlade både arbetsbyxor och cirkelsåg. Körde vidare ut till Sturkö. Besökte svärföräldrna som bjöd på mat och så blev det givetvis kaffe. Åkte vidare ner till mina föräldrar och lånade tvättmaskinen.
Efter en stunds prat om ditt och datt så styrde vi kosan mot staden igen. Blev en lugn hemmakväll för min del. Efter veckans plugg och ständiga magkatarr så var jag inte sugen helt enkelt. Tråkigt eftersom man inte träffar tjejerna allt för ofta. Men det blir fler tillfällen. Sambon drog iväg på fest och det blev en ensam kväll framför tvn. Kikade på Robinson och zappade mellan olika filmer + åt godis!

Söndagen var enbart en plugg- och tvdag. Hände inget roligare, tyvärr. Drömde mig bort till både våren och sommaren. Nu räcker det med vinter, tycker jag allt. Tänk första dagen man kan sätta sig i solen och njuta av värmen. Eller första gången vi kan ut med båten och köra en sväng. Nu är det enbart kyla och blåst. Man vill inte ens gå utanför dörren sådana här dagar. Ska nog allt slänga på en härlig vårduk på köksbordet och köpa tulpaner. Då blir man kanske lite gladare?! Kikade på hyrd film: Wallanders Tjuven som var bra. På kvällen blev det Sporten, I en annan del av Köping och Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar