tisdag 26 januari 2010

Sjukstuga, ny termin och helg

I måndags fortsatte min envisa maginfluensa, eller vinterkräksjuka (kan inte skillnaden på dessa). Sammanlagt kräktes jag 19 gånger och all energi var borta ur kroppen. Så himla svag och orkeslös. Orkade varken prata, läsa eller titta på tv. Låg alltså och stirrade upp i taket och ibland slumrade jag till. Mamma och pappa var snälla och lämnade lite blåbärssoppa, kräm och annat som kan vara gott när man är sjuk=).
Även tisdagen och onsdagen tillbringade jag i sängen med noll ork. Att man kan bli så svag och dålig!! Man tror verkligen inte det. Började iaf äta under onsdagen och titta på tv, vilka framsteg=).

I torsdags fyllde Martin 24 år=). GRATTIS GRATTIS!! Segade mig upp på stan för att köpa födelsedagspresenter som kräksjukan hade satt stopp för. Inhandlade härliga tulpaner, wii-spel Mario Kart och ett snyggt Peak Performance skärp till Martin. Tog också en sväng upp på MQ för att spana lite. Var rea på nästan allt sortiment men tyvärr väldigt utplockat. Köpte iaf en t-shirt och en blommig blus=). Så är väldigt nöjd med shoppingturen. Firade Martin med god middag, wiispel och tvtittande. Fick bli en väldigt lugn men mysig födelsedag eftersom Martin i år vägrade kalas!


Fredagen bjöd på terminens första skoldag, då jag ska läsa Grundläggande samhällsvetenskap. Missade ju tyvärr måndagen och onsdagens lektioner, men vad gör man när man är sjuk...Blev en föreläsning på förmiddagen om källkritik, där vi gjorde diverse övningar. Kändes ok! Men känns som det är vääldigt mycket nu när jag varit sjuk=(.
Åter i Karlskrona hälsade jag på syster yster en sväng för att inspektera hur hon har det=). Kvällen blev lugn med räkmackor och film, Inglorius Basterds. Den var bra!

Lördagen inleddes som vanligt med sovmorgon och sedan körde jag, Martin och Johanna till Lyckeby för att uträtta massa ärenden. Avslutade med Maxi där det blev handling till kvällens middag. Hemma blev det städ och fix + matlagning. En lugn dag för en gångs skull!
Vid halv sju kom Nicke och Eve. Åt enchilladas med god sallad. Hade en mycket trevlig kväll med massa prat, spelade sällskapsspel Med vilda gester och Galen Panna. Dessutom körde vi lite wii-turneringar. Med en grymt tävlingsinriktad Niklas spelades det basket fram till två, då Eve och jag halvlåg i soffan och tittade nästan med ett öga...haha.

Tillbringade söndagen på Sturkö. Blev en lugn dag där jag hade "tvättstugan" och Martin fixade med lite av varje. Avslutade kvällen med svärmors nybakade ostfrallor framför tvn där det blev I en annan del av Köping och Johan Falk. Har haft en kanonhelg på alla sätt och vis=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar