måndag 30 november 2009

Första advent

Nu har man äntligen fått lite julstämning, tycker jag. Fattas bara snö och kallt för att det ska bli fulländat men det lär man nog få vänta på.
I lördags blev det först en shoppingsväng med mamma och Johanna i Lyckebyområdet. Kikade på lite av varje och syrran beställde en säng. Inhandlade lite saker på Maxi som; julstjärna(träd), amaryllis med snygg röd julkruka till och nya bordstabletter med julmotiv. Måste få det fint till första advent ju. Hemma överraskades jag av Martin som både dammsugit och torkat alla golv, härligt. Alltså var städningen nästan färdig och jag kunde koncentrera mig på pyntandet.
Alla adventsstjärnor upp, julduken på och tomtarna på plats. Blev så fint=).
På kvällen åt vi god mat, kikade på Robinson Karibien och Eragon.

söndagen blev det julskyltning för vår del. Kikade runt lite på stan i jakt på julklappar men det blev tyvärr inga inköp. Båda hittade däremot massa fint som kan vara tips=). Blev bara en adventsstjärna som inhandlades och mat på Cityhallen. När vi kom hem var vi jätteduktiga i köket. Vi kokade lax som vi åt med potatis och god fisksås och samtidigt så bakade jag lussekatter. Martin var med på ett hörn och gjorde en snigel och fin fläta medan jag gjorde traditionella. Dem blev supergoda.

Lussekatter utan russin som tyvärr glömdes inhandlas. Men eftersom vi ändå tar bort russinen så kvittar det. Blev fina iaf=)

Första ljuset tändes samtidigt som vi mumsade lussekatter. Inhandlade i år siffror som sätts fast på ljusen. Blir lite piffigare tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar