onsdag 25 november 2009

Helgen i Göteborg

Har haft en toppenhelg i Göteborg. Tog tåget upp i fredags vid 7.30 och efter en lugn tågresa var vi uppe vid 11:57. Begav oss direkt till hotellet, Scandic Crown, för incheckning. Gav oss ganska snabbt iväg för att börja SHOPPA och massa shopping blev det. Alla affärer i Nordstan och på kringliggande gator gör att man blir helt snurrig och det farliga är att man hittar för mycket=). Kvällen ägnades sedan åt Idol och godis på hotellrummet.

Lördagen blev det först god hotellfrukost och sedan ut på stan för shopping igen. Snacka om att vi var på hugget. Blev en massa inköp och vi njöt alla tre av att bara få springa omkring i varenda affär. Sådant gillar vi=). Tror allt det var tur att det bara var vi tjejer som åkte annars hade nog killarnas tålamod satt stopp för allt, haha. Tillbaka till hotellet för en liten vila innan det var dags att ta spårvagnen till Lisebergs julmarknad. Var verkligen mysigt och så vackert med all belysning. Kanonmycket folk som en högsommardag. Så trots vi var jättetrötta så ångrar vi inte att vi åkte dit. Är man i Göteborg under nov/dec så ska man absolut dit tycker jag.





Söndagen ägnades även den åt shopping, då vi skulle inhandla det som vi inte hunnit med tidigare. Blev faktiskt en lugn dag och det var himla skönt eftersom dem andra dagarna var ganska stressande shoppingdagar. 16:07 satte vi oss på tåget, nöjda efter helgens vistelse i Göteborg med både julmarknad och lyckad shopping för alla tre.
Men efter bara 1 1/2 timmes tågfärd så hördes ett brak. Flera smällar mot tåget och massa elektricitet som sprutade omkring tåget. Tåget bromsade in och vi blev meddelade att loket krockat med ett träd och var totalförstört. Alltså kom vi ingenstans och slutligen gick strömmen. Så i två timmar satt vi mitt ute i en öde granskog utan el och ingen fick gå utanför tåget eftersom strömförande kablar låg runtomkring. Inget vidare kan jag säga, kändes lite som en skräckfilm. Slutligen kom då ett diesellok som drog oss till nästa station och efter många om och men fick vi sätta oss på ett tåg som tog oss hemåt. Måste säga att det var dålig info från SJ och efter tre timmars försening var man en aningen trött.
(Bilder på mina inhandlade kläder kommer senare)

Måndagen blev en sovdag. Jättetrött efter en jobbig och sen kväll, så var det en välförtjänt sovmorgon tycker jag. Tog en snabbstädning och sedan körde jag & Martin ut till Sturkö. Var i stort behov av att tvätta och eftersom det är så himla svårt att få en tvättid här i stan så var vi bara tvungna. Blev även en fika hos svärmor och en snabbvisit ner till mina föräldrar.
Kvällen blev en härlig filmkväll, då vi såg Gladiator som det var vääldigt länge sedan vi såg och som jag glömt bort totalt.
Idag, tisdag, blev det ingen skoldag för min del. Körde ihop sig lite med färden upp till Kalmar så fick stanna hemma. Tror inte jag missade så mycket på föreläsningen och tack vare snälla gruppmedlemmar som fixade uppdelningen så gick det smidigt ändå. Läste idag ut "Så länge vi båda andas" och har därmed avverkat hela Twilight-serien. Kan bara säga att de två första böckerna inte alls är något att ha, fick verkligen sega mig igenom dem. Men dessa två sista har varit spännande och bra faktiskt=). Har ägnat resten av dagen med att betala räkningar, fixa med lite papper och handlat på Maxi/uträttat lite ärenden. Har också börjat med gruppuppgift 15 där fokus ligger på kartläggning. Middagen blev idag god stekt torsk, supergott verkligen (särskilt färsk sådan). Nu blir det tvkväll och vi börjar med Halv åtta hos mig.

Idag är det en månad till Julafton. Mysigt=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar