lördag 28 november 2009

Ons&Tors

Nu är man vaccinerad mot svinis. Kändes som det var lika bra att göra det eftersom den här svinissjukan verkar vara en riktig hemska sjuka. De flesta man pratar med ska eller har vaccinerat sig. Så det känns tryggt=). Tar väl iofs två veckor innan man har fullt skydd?, men ändå.
Hann också med att göra gruppuppgift 15 färdig under onsdagen och sedan blev det ett besök på Sturkö. Kvällen bjöd på goda räkmackor och Arga Snickaren & Greys.
När jag sedan till slut kom i säng och somnade hann jag inte mer än sova en timme förrän jag vaknade av ett hemskt dån i trapphuset. Både jag och Martin flög upp och undrade vad detta kunde vara. Dessa smällar fortsatte ett bra tag och samtidigt hörde vi steg och någon som befann sig i trapphuset. Till slut bestämde jag mig för att ringa polisen men då hade någon redan hunnit före. Polisen och vakter befann sig nere i vårt trapphus. Vi har dock ingen aning om vad som hänt och vi kunde inte se någonting. Var iaf väldigt otäckt...

Torsdagen var det skola. Var såå trött efter den jobbiga natten och dessutom en smärta i armen av den där sprutan. Kan inte fatta att den kan göra så ont. Den känns däremot inte alls när man tar den men dagen efter så känner man sig en aning handikappad. Hade föreläsning och grupparbete i Kalmar. Bara en massa repetition på föreläsningen eftersom vi nu läser läs- och skriv, drygt.
Resten av torsdagen blev en jobbig dag. Vår älskade Ellen lämnade oss. Hon blev 15 år och 7 månader. Saknaden är grymt stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar