fredag 13 november 2009

Kroppkakor & Sjukstuga

I fredags förra veckan, (vet att jag är usel på att uppdatera), så hade pappa, jag och Johanna bestämt att vi skulle koka kroppkakor. Så blev det också=). Vi var inne hos farmor som är den kunniga. Det är hennes bästa kroppkakor som jag är uppfödd med men nu när orken inte finns längre till kroppkakekok så var det bestämt att nu skulle vi i den yngre generationen allt lära oss. Jag älskar kroppkakor och jag vill absolut kunna det. Tycker att det gick väldigt bra. Nu var vi trots allt tre stycken som hjälptes åt men det tog inte så lång tid. Vi blev ändå lite missnöjda med kryddningen av fläsket. Detta får bli en förbättring till nästa gång då vi vet hur vi ska göra. Alla åt ändå glada och nöjda! På kvällen blev det fredagsmys i Sanda. Tv-bordet var fullt med godsaker som popcorn, chips och dipp, lösgodis och julmust. Alltså hade vi inget att klaga på med både Idol och trevligt sällskap. Rabih åkte (äntligen) ut och favoriten var Erik=).

lördagen blev det Andréns bageri på morgonen och efter frukosten hade vi ett viktigt möte inbokat. Nämligen med arkitekten som ska rita vårt framtida hus. Såå spännande. Nu är det ett tag till vi ska börja men vi vill vara i god tid eftersom det tar tid att både bestämma sig och få igenom bygglovet. Mötet höll på i 3 timmar och det kändes helt ok efteråt. Vi hade massa önskemål och jag hoppas att han fick en bra bild av vad vi är ute efter. Nu väntar vi med spänning! Resten av dagen var lugn. Martin hade dock sådan energi att han arbetade jättemycket på tomten. Jag kände mig hängig och gjorde därför inte så mycket. På kvällen blev det varma mackor/pizza. Tittade också på Änglar och demoner med mamma&pappa. Den var bra. Har läst boken för ganska så länge sen men ändå kände jag igen väldigt mycket, vilket gjorde att spänningen försvann. Men absolut en sevärd film!

Söndagen, måndagen, tisdagen och onsdagen har varit sjukstuga för min del. Haft ont i kroppen, huvudvärk, feber och ont i halsen. Har därför inte gjort någonting. Blev inget farsdag-firande som vi traditionellt brukar fira först med fika hos morfar och sedan med middag hemma för pappa. Givetvis fick han sina presenter som han blev glad för.
Har bara kikat på tv, sovit och läst en massa. Har läst ut "Till dess din vrede upphör" och även påbörjat och sträckläst "Ljudet av ditt hjärta" av Stephenie Meyer. Detta är den tredje boken i Twilight-serien av fyra. Har läst dem andra två men inte alls fastnat för dem. Men denna var faktiskt spännande och man vill hela tiden veta vad som ska hända.
Fick också hoppa över tisdagens skoldag, som för övrigt var veckans enda. Snabbt som bara den mailades det en ersättningsuppgift som ska göras när tid/ork finns. När finns tid/ork?

Idag, torsdag, känner jag mig ganska pigg. Lite trött och småhängig bara. Sover tyvärr inte om nätterna nu heller så kan vara det som känns i kroppen. Dagen har varit lugn. Har mest agerat sjuksyrra eftersom Martin kom hem idag vid halv elva med hög feber och jättehängig. Stackaren! Därför ligger han nerbäddad och jag ger han vatten, alvedon, jordgubbskräm och annat gott när man är sjuk. Vi har kikat på The Proposal, rolig kärlekskomedi. Har också börjat plugga lite smått, varit med syrran på lägenhetsvisning och handlat hem glass till sjuklingen. Glass är alltid bra när man är sjuk=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar