fredag 16 december 2011

Vecka 33

I måndags var det dags för sista föräldragruppsträffen. Blev ju bara två träffar eftersom barnmorskan blivit sjuk men jag tycker att det räckte gott&väl. Var info om amning och om tiden efteråt, när bebis väl kommit ut. Nyttigt=).

Onsdagen innebar barnmorskebesök, vanlig kontroll för mig och bebis. Bebis följer sin kurva perfekt och hjärtljuden var bra=).
Mitt blodtryck var som vanligt lååågt, vilket det kommer vara fram till bf antar jag. Har ju varit så fasligt svag och inte haft någon vidare energi på sista tiden. Ett blodprov visade det jag trodde, lågt blodvärde. Symptomen stämmer verkligen in på mig! Så nu blir det att äta järntabletter och hoppas att det blir bättre.

I torsdags gick vi in i vecka 33=). Lilla bebis är så aktiv i magen och det känns vill jag lova! Revbenen får sig rejäla smällar men det är mysigt när man ser hur hela magen gungar=).
Info från www.libero.se:
De närmaste fyra veckorna växer barnet otroligt mycket. Bebisen sover mycket och eftersom det går att se andetagen även under sömnen vet vi att andningscentret i hjärnan har utvecklats. Musklerna har utvecklats, huden har slätats ut och lanugohåren har börjat ramla av. Vid den här tidpunkten har de flesta barn ställt sig med huvudet i bäckenet och är redo att gå vidare. Barnets förmåga att reglera kroppstemperaturen utvecklas - bebisen kan nu svettas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar