fredag 2 december 2011

1 december = Julmånad = Vecka 31

Igår, torsdag, var det då 1 december. Julmånaden är redan här och jag tycker det är såå mysigt. Det är en ganska intensiv månad både jobbmässigt och privat men julmyset ska nog överträffa alla måsten!

1 december innebar också att jag gick in i vecka 31. Var hos barnmorskan igår för kontroll. Allt såg finemang ut. Bebis följer sin kurva perfekt och hjärtljuden var också bra. Däremot var mitt blodtryck lika lågt som för två veckor sedan och detta känner jag av ibland. Fått lite halsbränna med men det hoppas jag ska gå över med tabletter. Annars kan jag verkligen inte klaga=). Det är så härligt att känna bebis sparkar och det verkar vara ett litet busfrö som är där inne. Inte en lugn stund utan magen skumpar omkring för det mesta Tror bebis har en förkärlek till Laleh också, då startar gymnastikpass vill jag lova=). Info från http://www.libero.se./
Barnet är 39 cm och väger 1,6 kg. Det händer mycket varje vecka. Barnet börjar lägga på sig underhudsfett och huden är mer rosa än röd. Det har fortfarande ganska stor rörelsefrihet inne i livmodern och har troligen inte lagt sig tillrätta än.

I tisdags var Martin&jag på studiebesök på förlossningen och BB. Först var det väldigt bra information och sedan fick vi en rundvandring på båda avdelningarna. Är nyttigt att gå på och besöket gör att man känner sig trygg!
Veckan har för övrigt bestått av jobb och vardagsmåsten, middag hos svärföräldrarna och frukost med mamma. Nu är det äntligen fredag! UNDERBART=).

britax_babysafe_ll_shr

Lördagens köp på Babyproffsen blev Britax babyskydd till bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar