måndag 4 juli 2011

Ledighet=)

Vad underbart med ledighet! Har varit tre-dagars ledig och jag har njutit för fullt=). Visserligen har väl inte vädret varit riktigt på min sida men det har inte gjort så mycket!
Fredagen blev en väldigt lugn-hemma-dag då jag passade på att plocka med tvätt&städ. På eftermiddagen begav jag mig inåt staden för att möta upp Martin. Dagens mål var att kika på färg. Vi har kommit till det svåra beslutet att välja färg till panelen på huset...Inte det lättaste kan jag meddela! Kändes som vi stod och tittade på exakt samma färg men med olika namn och tydligen någon brytning. Just nu lutar det åt någon vit/ljus färg på panelen och grått på foder&knutar. Köpte med oss några provburkar med hopp om att hitta "vår" färg.

Lördagen var en blåsig men varm dag. Här hemma snickrades det för fullt hela dagen och äntligen kunde vi se framsteg igen. Bygget har nänligen legat på is en tid och våra batterier har laddats upp redo för att ta nya tag! Bilder kommer på helgens arbete men en annan dag. Martin håller nämligen på ( i skrivandets stund) på med det sista på helgens projekt.
Idag, söndag, fortsätter byggandet. Ikväll ska vi däremot "ta ledigt" och åka iväg på restaurang. Tidigare i veckan hade vi vår 11-årsdag och 3 år som förlovade men eftersom annat kom emellan så firar vi lite ikväll istället. God restaurangmat tackar man ju inte nej till=).

Bild från midsommarafton 2010

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med jubileumet, Caroline og Martin =) Dere har jo vært sammen en evighet :p Håper restaurantbesøket var topp! Så fin blogg du har, morsomt å få følge med litt hvordan dere har det der borte! Vi kommer til Sverige 5.august og blir til 14. Da må vi få se så flinke dere har vært! Gleder meg =) Hils! Klemmer fra oss

    SvaraRadera
  2. Ni är så sööööta!!!!!! Glad att ha er som grannar:)Mamma o svärmor

    SvaraRadera