lördag 2 juli 2011

Midsommar och sommarmys

Kanske dags att uppdatera efter ett litet semesteruppehåll från bloggen!
Förra veckan var det midsommarveckan. Det var också start på sommarjobbet som satte igång med några dagars introduktion. Tycker att det flyter på bra! Eftersom det är min sjunde sommar inom hemtjänsten så känns det inte som några problem. Det är dessutom bra personal och vårdtagare=).
Midsommarveckan bjöd också på den traditionella lövmarknaden. Tanken var att stanna hemma detta året eftersom jag hade lång arbetsdag men Martin&jag körde in på kvällen. Kunde ganska snabbt konstatera att det inte var något att ha. Köpte strumpor (som vanligt) och marknadsgodis.

Midsommarafton innebar jobb för min del mellan 7-16. Vi var bjudna på midsommarfest som fyra av vännerna dragit ihop. Tyvärr missade jag lunchen och lekarna men var givetvis med på kvällens trevligheter=). Något förvånad blev jag hämtad av hölass där alla festdeltagarna redan var samlade, kul! Det bjöds på god grillning, kubb och snack om diverse saker. Tack för en trevlig kväll!!
Resten av midsommarhelgen blev väldigt lugn faktiskt. Det bjöds bland annat på goda kroppkakor som pappa lagat, mums=).


Denna veckan har inneburit jobb måndag-torsdag. Givetvis har det också varit världens högsommarvärme men lite sommarmys har det hunnits med trots jobb. Veckans guldkorn kan sammanfattas med:
*God middag&efterrätt blev vi bjudna på hemma hos mamma och pappa
*Tillbringade en underbar kväll vid sjöboden. Satt och njöt i solen med varsin glass=). Havet låg som en spegel...kan det bli bättre?
*Ätit en väldigt god macka med smörstekta kantareller på. Såå gott och dessutom plockade från vårt ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar