måndag 16 maj 2011

Snabb update

Sitter här en aningens trött...Helgerna är minst sagt intensiva eftersom allt ska hinnas med som det inte finns tid till under vardagen och alla dess rutiner.
Sedan sist har det varit jobb som vanligt. Imorgon övergår dock mitt vikariat på 75% till 100% istället. Längre dagar med andra ord! I fredags blev det en sväng till Lyckeby-området för att köpa en himla massa skoj men kom inte hem med något. Så kan det vara ibland när man planerar för mycket. Bilen lassades full med mat iaf och två söta röd-prickiga utedynor fick också följa med hem.

Vi har också fått datum för när takstolarna kommer och ska sättas på plats! Spännande=).
Helgen har för övrigt varit lugn på det sociala planet. Hållit oss mest hemma med undantag för lite grillning hos mina päron&syster igår och middag hos svärföräldrarna idag. Daniel&Hanna kom på besök idag, vilket resulterade i fika och rundtur på bygget. Har trots allt inte varit såå osociala märker jag nu! Har till och med träffat både farmor och mormor&morfar idag!! =)
Update på bygget är borttagning av ribben på huset, material-leverans och andra småsaker som städning på tomten. Idag hann vi även med gräsklippning vid sjöboden och så åkte trädgårdsmöblerna fram.

Jag (och Martin) hade verkligen behövt lite semester nu känner jag. Är inte alls motiverad till jobb...Hade varit så skönt att bara vara ledig men det är endast en dröm. En vecka är vad jag får längta till eftersom det även i år blir sommarjobb. Trodde jag hade vuxit ifrån det men tydligen inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar