onsdag 18 maj 2011

Shopping

Jag har blivit en lantis i dubbel bemärkelse. Förutom att jag bor på landet så jobbar jag dessutom på landet! Detta gör att jag vääldigt sällan orkar köra in till den stora staden Karlskrona=). Oftast är man helt utslagen efter dagens jobb eller så duger Lyckeby bra eftersom där finns ett helt ok utbud. Men nu var jag såå sugen och i stort behov av en stadstur. Alltså blev det en shoppingtur efter dagens jobb!
Tack snälla syster för att du följde med och agerade smakråd. Nu har sommargarderoben fyllts på en del, vilket känns skönt.

Första stoppet blev DinSko



H&M blev nästa stopp där denna blommiga kofta inhandlades + solglasögonen. Fick även hänga med ett svart, ett vitt och ett randigt linne med hem.


Sista klädbutiken blev favoriten Cassiopeia. Köpte en härlig kofta (som jag länge velat ha) och en klänning:


Trots att tanken var att för en gångs skull lägga pengar på mig själv, alltså shoppa kläder, kunde jag inte låta bli att snegla på heminredning. Tankarna finns hela tiden på porslin och diverse andra prylar till blivande hemmet som egentligen inte är redo för att börja pyntas...men vad gör det?! =).
In på Marias presenter för att kika på Greengate och annat fint. Fastnade för en snygg plåtburk av märket Derrière la Porte. Har sedan innan en tvättmedelsburk och två äggkoppar från detta kuliga märke. Denna gången blev det en kakao-burk.

1 kommentar:

  1. Åhh jag gillar din nyinköpta kofta, heeelt i min smak! Vill också ha...men nu är den DIN. Pippitröjor till barnen är ju så fina, och detta vuxenvarianten. Kul, och passar till mkt. Burkmärket snajsigt.

    SvaraRadera