måndag 26 juli 2010

Mest jobb med inslag av roliga ting=)

Varit en intensiv jobbperiod med helhelg förra helgen+tre arbetsdagar efteråt. Som tur och väl var hade jag haft en ledig vecka innan så utvilad var jag iaf. Därför gick dessa dagarna oväntat bra men jag var ändå trööött efter långa och många dagar!! Annars brukar fyra dagar på rad vara det mesta i hemtjänsten men nu blev det som sagt sex dagar istället.

Lördagen, den 17 juli, inleddes med hemskt åskoväder. Jag befann mig på jobbet. Var livrädd...hemska knallar och blixtrar. Det värsta var att jag var tvungen att ge mig ut för att inleda morgonrundan hos vårdtagarna. Sprang så fort jag kunde och tryckte mig längs husväggarna. Regnet som kom var inte att leka med heller!
Efter jobbet bar det av hemåt för att gå på kalas, fira Johanna som fyllt 20 år. Bjöds på god mat som Johanna och mamma fixat till! Som tur och väl var så blev vädret till slut underbart så vi kunde sitta ute och njuta=). Mammas underbart goda jordgubbstårta åt vi, längtade efter den hela dagen! Var en trevlig kväll=). Härliga skratt när man träffar kusinerna!



Annars har som sagt dagarna bara bestått av jobb.
I onsdags var det därför skönt att gå från jobbet och veta att man hade en ledig dag framför sig. Träffade älskling för att veckohandla på Maxi och present till Ville skulle också köpas. Har nog inte fått med det på bloggen kom jag på att fam. Ungfors/Samuelsson har fått en ny familjemedlem. Martin har blivit morbror till en jättesöt liten kille. Den 9 juli föddes Ville, 4020 g och 53 cm. Vi köpte en svart-vit randig body och ursöta jeans-hängslebyxor. Fanns så mycket fint till både killar och tjejer. Tänk den dagen man kan shoppa loss på barnavdelningen...blir inte så svårt att hitta saker!!
På kvällen blev det vin och räkor för vår del, mumsigt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar