måndag 5 juli 2010

Bloggtorka...

...råder just nu här. Sommarvädret och en massa jobb bidrar till detta. Men ska ge mig på en liten uppdatering kring veckans första dagar!
I måndags började en tuff arbetsvecka, dag 1 av 6. Jobbade 7-16, lång och seg dag. Hem för att fixa mat och andra nödvändiga vardagssysslor. Martin, som plötsligt fick semester tis och ons, körde ut till Ungskär för att tillbringa ett par dagar där. Lagom kul när en annan ska jobba i sommarvärmen!
Tisdagen var också en lång dag med jobb mellan 7-16. Var duktig och promenerade en timme med syster på kvällen.

Även onsdagen var det jobbdag 7-16. Fy vad tråkigt med tre sådana långa arbetsdagar på rad. Tänk att alltid jobba samma tid varje dag, varje vecka. Men man vänjer sig väl. Vet inte exakt hur mina tider kommer se ut som lärare, men lite mer variation iaf!! På vägen hem satt jag i bilkö i 45 min, trafikolycka och vägarbete. Har aldrig varit så varm eller varit i behov av vatten som då. Svimfärdig kom jag hem och blev bjuden på middag, det gillas=). Sambon kom hem på kvällen, då blir sällskapssjuka jag glad=).
I torsdags var jag ledig. Enda lediga dagen på hela veckan. Välbehövligt och underbart eftersom vädret var strålande. Tillbringade hela dagen nere vid sjön med mamma, pappa, Johanna och Zigge. En bra bok, sol och picknick=). Tog årets första dopp! På kvällen blev det Svärmhallsrundan med syster.

Det här hjärtat fick jag av Martin till mitt Thomas Sabo-armband när vi firade 10 år. Så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar