onsdag 1 februari 2012

På bättringsväg!

Idag är det 1:a februari och snön faller så fint utanför fönstret. Tycker däremot att den är ca sex veckor försenad. Nu vill jag verkligen inte ha snö!! Verkar dessutom som det ska komma en hel del och en riktig iskyla med....
Nog med klagan om detta! Martin och jag är iaf på bättringsväg från vår eländiga förkylning=). Detta betyder att bebis mer än gärna får komma precis när som....gärna NU! Vi går bara och väntar och väntar och LÄNGTAR! 3 dagar tills det är beräknat=).

Dagarna ser ganska snarlika ut för tillfället. Martin jobbar och jag är hemma. För trött att ta mig an något vettigt eller något skoj som är för jobbigt. Därför blir det endast hushållssysslorna som upptar min tid med tvätt, städ och matlagning. Men jag är glad att jag orkar med detta=), inte kul att vara sängliggande. Igår satt jag och myste framför brasan hemma hos mamma&pappa med en bra bok nästan hela dagen. Skönt med lite sällskap annars blir man ju helt knäpp! Idag har mamma varit hos mig en runda, fikat och hjälpt mig med lite saker. Snart blir det ner till svärföräldrarna för spontanmiddag=). På kvällarna myser jag och Martin framför tvn med gofika (mammas underbara morotsmuffins) och tända ljus.

Har blivit en del läsande också! Nedan ger jag tips på två böcker som jag läst sista tiden. Båda var bra och spännande=).



imagesCAGHM073


imagesCALQQGZQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar